Zakłady specjalne na YouTube w LVBET
Szacuje się, że w Polsce jest około 15 tys. youtuberów regularnie przygotowujących i publikujących treści - jest to całkiem dobry wynik, patrząc na inne kraje z Europy Wschodniej.
Niektórzy to prawdziwe społecznościowe gwiazdy z milionem subskrybentów, inni docierają do niewielkiej, ale wartościowej z punktu widzenia reklamodawców grupy.
Dla wielu z nich publikowanie treści na YouTube to pełnowymiarowa praca – zarabiają zarówno na reklamach Google AdSense, ale i na reklamowaniu konkretnych marek i firm. Szacuje się, że najbardziej znani polscy youtuberzy mogą otrzymywać nawet 10 tys. zł za zareklamowanie w swoim kanale konkretnego produktu czy usługi. Profesjonalnie nazywa się to influencer marketingiem.
– Analitycy amerykańskiej agencji Mediakix, wyspecjalizowanej w influencer marketingu, przewidują, że do 2020 r. marketing influencerów na świecie będzie wart od 5 do 10 mld dolarów. Rozwijać się będą nowe formaty na YouTube i coraz większy nacisk kładziony będzie na kontent premium. Na YT będą zarabiali twórcy dłuższych form, angażujących widza, którzy przyciągną osoby starsze niż obecnie, ale także lepiej uposażone – czytamy w artykule Magdaleny Soroczyńskiej w portalu next.gazeta.pl.
To, że YouTube staje się jedną z wiodących platform społecznościowych zaczynają dostrzegać także legalni bukmacherzy, którzy posiadają oficjalną Ministerstwa Finansów. Na milowy krok w tym zakresie zdecydowała się właśnie firma LVBET Zakłady Bukmacherskie, która bardzo dobrze reaguje na rynkowe trendy.
Zakłady bukmacherskie na polskich youtuberów
LVBET już kilka razy zaskoczył graczy swoimi działaniami marketingowymi. Jakiś czas temu gwiazdą kampanii reklamowej bukmachera był kontrowersyjny były sekretarz PZPN-u Zbigniew Kręcina. Później firma zaoferowała zakłady na gale Fame MMA, w których walczą ze sobą celebryci, gwiazdy Instagrama i YouTube’a, a więc osoby, które na co dzień nie mają zbyt wiele ze sportem.
Teraz LVBET otwiera się na rynek związany z treściami video na YouTube. W jego ofercie znalazły się bowiem zakłady na wydarzenia dotyczące najsławniejszych polskich youtuberów i ich kanałów. Przykłady? Jeśli średnia wyświetleń grudniowych filmów na kanale „Warszawski koks” przekroczy 220 tysięcy, bukmacher zapłaci 2,20 zł za każdą postawioną na to złotówkę.
Jeśli w grudniu jakikolwiek film Mateusza Kaniowskiego (dziennikarz związany z MMA) przekroczy 1 mln wyświetleń, LVBET zapłaci 4 zł za każdą postawioną złotówkę. Są też bardziej ryzykowne zakłady. Kurs na to, że kanał Disco Marek w grudniu zostanie zbanowany wynosi 20,00, a na to, że kanał Friz zostanie usunięty – aż 500,00.
Zakłady dotyczące kanałów na YouTube mogą się okazać bardzo atrakcyjne zwłaszcza dla młodszych graczy, który interesują się tym, co dzieje się w sieci, choć oczywiście niewykluczone, że zainteresują się nimi również inne grupy typerów. Trzeba tylko pamiętać, że obstawianie zakładów jest dostępne od osiemnastego roku życia.