niedziela, 9 maja 2021
Najnowsze: Super Lig: Typy na mecz Galatasaray - Besiktas

Reklama zakładów bukmacherskich w Polsce

Przeczytaj, gdzie mogą być reklamowane legalne zakłady bukmacherskie.

Odbierz kod promocyjny SuperBet Oferta na bonus SuperBet VIP ważna do 31 maja 2021
Spis treści
Rozwiń
  1. Reklama zakładów wzajemnych w świetle ustawy hazardowej
  2. Kary za niedozwoloną reklamę bukmacherską
  3. Reklamy legalnych bukmacherów internetowych
  4. Warto wiedzieć
Peter Schmeichel w reklamie STS
Reklama zakładów bukmacherskich STS

Dotyczą one nie tylko obowiązku uzyskania zezwolenia Ministra Finansów na prowadzenie działalności bukmacherskiej, ale także restrykcyjnych zasad, na jakich możliwe jest prowadzenie reklamy.

  LEGALNI BUKMACHERZY 
 STS, Fortuna, Betclic, forBET 
 Zobacz całą listę  

Naruszenie wymogów prawnych grozi odpowiedzialnością karno-skarbową. Pierwotne uregulowania, zawarte w ustawie o grach losowych i całkowicie zakazujące reklamy i promocji firm bukmacherskich były negatywnie oceniane. Na mocy zmian wprowadzonych po nowelizacji Ustawy Hazardowej umożliwiono licencjonowanym bukmacherom jak STS, Betclic czy Betfan prowadzenie reklamy na warunkach określonych w art. 29b ww. ustawy.

Legalne zakłady na kasyno: POKER, BAKARAT20 zł na BetGames + 1259 zł bonus na start 

Legalne zakłady na kasyno: POKER, BAKARAT
20 zł na BetGames + 1259 zł bonus na start 

5.65
Zagraj W

Warunkiem jej legalności jest zamieszczenie komunikatu o ryzyku związanym z hazardem i konsekwencjach obstawiania u nieautoryzowanych bukmacherów internetowych.

Reklama zakładów wzajemnych w świetle ustawy hazardowej

Należy zacząć od tego, że reklamować się mogą w Polsce jedynie te spółki, które posiadają zezwolenie MF na przyjmowanie zakładów bukmacherskich (art. 29 ust. 1 ww. ustawy). Ustawa definiuje reklamę zakładów wzajemnych jako publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych lub symboli graficznych i innych oznaczeń z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych bukmacherów oraz informacji o miejscach, w których zakłady są urządzane i możliwościach uczestnictwa (art. 29 ust. 6).

Legalni bukmacherzy w Polsce

Bukmacherzy internetowi z koncesją Ministerstwa Finansów
Nazwa firmy (w nawiasie nr licencji) Premia  Kod do bonusu
STS ( SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12 )
bonus 1279 zł 
Kod promocyjny odkryj TUTAJ 
LVBET ( PS4.6831.9.2016.EQK ) bonus 1590 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ
BetFan ( PS4.6831.3.2018 )
bonus 3100 zł
Kod promocyjny odkryj TUTAJ 
Fortuna (SC/12/7251/10/WKC/11-12/5565) bonus 1140 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ
Totolotek (AG/9/7251/8/LBU/2012/2013/RD61485) bonus 1049 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ
eToto ( AG9(RG3)/7251/15/KLE/2013/17 ) bonus 300 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ
Milenium ( SC/12/7251/17-7//BMI9-10599 ) bonus 1650 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ
forBET  ( PS4.6831.10.2016 ) bonus 2110 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ 
TOTALbet ( PS4.6831.12.2017 ) bonus 5020 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ 
PZBuk ( PS4.6831.26.2017 ) bonus 500 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ
Betclic ( PS4.6831.11.2017 ) bonus 550 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ
eWinner ( PS4.6831.29.2017 ) bonus 1170 zł  Kod promocyjny odkryj TUTAJ

Kod promocyjny pozwoli powiększyć finansowy bonus po zarejestrowaniu konta.

Zgodnie z art. 29b ust. 3 każda reklama bukmachera prowadzona zgodnie z zasadami określonymi w art. 29b ust. 1 musi zawierać komunikat o konsekwencjach udziału w nielegalnych grach hazardowych ,ryzyku związanym z hazardemposiadaniu zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych.

screen wyroku sądu
Wyrok sądu rejonowego w Opolu nt. reklamy firm bukmacherskich

Autoryzowani bukmacherzy stacjonarni mogą umieścić na zewnątrz punktu przyjmowania zakładów wzajemnych nazwę i logo firmy, a także prowadzić reklamę i promocję w jego wnętrzu (art. 29 ust. 5). Definicję obu tych pojęć zawiera art. 29 ust. 8 i 9. Polegają one na wykorzystaniu nazw, znaku towarowego, kształtu graficznego lub opakowania podobnego lub tożsamego z zakładami wzajemnymi albo nazwą lub logo bukmachera.

Za reklamę i promocję uznaje się również wykorzystanie wizerunku reklamowego wykazującego podobieństwo lub tożsamego z oznaczeniem zakładów wzajemnych albo firmą, nazwą oznaczeniem lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do bukmachera. Jedynie w miejscach przyjmowania zakładów można legalnie prowadzić ich promocję, czyli zachęcać i przekonywać do uczestniczenia w nich, rozdawać rekwizyty związane z obstawianiem (art. 29 ust. 7).

Jeśli licencji udzielono na prowadzenie działalności online, bukmacher może prowadzić działania promocyjne i reklamujące na stronie internetowej wykorzystywanej do urządzania tych gier (art. 29 ust. 5).

W związku z tym niedozwolone jest zachęcanie do obstawiania na blogu, zamieszczanie specjalistycznych artykułów o tej treści w sieci czy też wszelka inna reklama buków w social mediach. Osoby aktywne w Internecie powinny pamiętać, że są odpowiedzialne za umieszczane tam treści, zatem nawet jeśli nie wiedzą że na ich blogu reklamuje się nielegalny bukmacher, to mogą zostać ukarane.

 Bukmacher internetowy - jaki legalny jest najlepszy?

STS czy LVBET? Fortuna czy Forbet? Jaki internetowy bukmacher jest najlepszy?

Przykładem takiego postępowania jest wyrok Sądu Rejonowego w Opolu z 27 czerwca 2016 r. (sygn. akt VII K 302/15). Mężczyzna prowadzący stronę internetową dla fanów AC Milan został ukarany grzywną w wysokości 3500 zł za znajdujący się tam link do nielicencjonowanego w Polsce bukmachera. W uzasadnieniu sąd wskazał, że niewątpliwym jest fakt, że abonentem domeny Acmilan.com.pl był M.S. i to on jako jej administrator mógł umieszczać reklamy na stronie internetowej.

Kary za niedozwoloną reklamę bukmacherską

W celu zapewnienia przestrzegania przepisów ustawy hazardowej o reklamie, za ich naruszanie ustawodawca przewidział rygorystyczne sankcje w art. 110a § 1 i 2 kodeksu karnego skarbowego (kks). Zgodnie z tym przepisem karalne jest nielegalne prowadzenie reklamy lub promocji zakładów wzajemnych, umieszczanie reklam lub informowanie o sponsorowaniu, a także czerpanie korzyści z tego typu działań. Do odpowiedzialności mogą zostać pociągnięci nie tylko bukmacherzy, firmy marketingowe, ale też np. pracownicy zawieszają banery reklamowe w danym miejscu (art. 29 ust. 4 ustawy hazardowej).

Oba przestępstwa podlegają karze grzywny do 720 stawek dziennych. Sprawcy grozi zatem grzywna od 700 do 20 160 000 zł.W wypadku mniejszej wagi sąd może dany czyn uznać za wykroczenie skarbowe (grozi za nie grzywna do10 500 zł) – art. 110a § 3 kks.

Poza tym firmy naruszające zakazy dotyczące reklamy i promocji muszą się liczyć z odpowiedzialnością cywilną, w tym odszkodowawczą, przewidzianą w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Reklamy legalnych bukmacherów internetowych

Kampanie wizerunkowe i reklamowe w zakresie obowiązujących przepisów prowadzone są przez autoryzowane zakłady bukmacherskie, poniżej przykłady:

- reklamy STS Zakłady Bukmacherskie - kampanion pod hasłem „Dobrze wiesz. Możesz obstawiać” wsparcia wizerunkowego udzielili Peter Schmeichel, Martin Schmitt, a wcześniej Józef Młynarczyk i Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej, której STS jest głównym sponsorem. Przekonały Ciebie slogany reklamowe STS? Tu przeczytasz jak się rejestruje konto przez internet.

- reklamy Betfan Zakłady Bukmacherskie - akcja promocyjna zapoczątkowana została na warszawskim Służewcu,

Reklama Betfan i Mariusz Pudzianowski

gdzie koń o nazwie Betfan, którego właścicielem jest Mariusz Pudzianowski, wystartował w Gonitwie Warszawskiej. 

- reklamy Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie - spoty reklamowe w telewizji i internecie opierają się na skokach narciarskich; Fortuna jest sponsorem Plskiego Związku Narciarskiego.

- reklamy Betclic Polska - sporty reklamowe związane są z siatkarzami; bukmacher jest sponsorem głównym Polskiej Reprezentacji w siatkówce. Wspierasz siatkarzy i chcesz postawić zakład? Przeczytaj jak wygląda szybka rejestracja na betclic.pl

Warto wiedzieć

  • Legalni bukmacherzy jak Fortuna, Totolotek czy LVBET mogą prowadzić reklamę i promocję w punktach przyjmowania zakładów oraz na swoich stronach internetowych
  • Za naruszanie przepisów o reklamie bukmacherom oraz podmiotom, które ją umieszczają grozi wysoka grzywna do 20 160 000 zł
Źródła
Zwiń
  1. Babiarz S., Aromiński K., Ustawa o grach hazardowych Komentarz,Warszawa 2018,
  2. Kardas P., Łabuda G., Razowski T., Kodeks karny skarbowy. Komentarz, wyd. III LEX 2017

Inni czytali również

Komentarze i opinie (0)

Reklama zakładów bukmacherskich w Polsce
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i mają zastosowanie polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi Google.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Kontynuując przeglądanie witryny wyrażasz zgodę na postanowienia naszej polityki prywatności dotyczącej plików cookies.