wtorek, 23 kwietnia 2024

Internetowi bukmacherzy na YouTube

14.12.2023, 12:28
Autor: W. Borecki
Spis treści
Rozwiń
  1. Kanał STS na YouTube
  2. Kanał Fortuna na YouTube
  3. Konto Superbet na YT
  4. Betcris z kanałem na YT
  5. Kanał Betfan na YouTube
  6. InfoSport - kanał forBET na YT
  7. TOTALbet na YouTube
  8. Betclic rekordowy na YouTube
  9. Noblebet na YouTube
  10. PZBuk i jego konto na YouTube
  11. Inni legalni bukmacherzy na YouTube
  12. FAQ
Legalni bukmacherzy na YouTube

YouTube jest dla firm narzędziem ważnym z kilku powodów. Po pierwsze - umożliwia bezpłatne umieszczanie na własnym kanale różnego rodzaju filmów: promocyjnych, reklamowych, reportaży, newsów i innych form video. Pozwala to budować markę firmy oraz reklamować jej usługi.

Po drugie - osoby mające konto na YouTube mogą subskrybować poszczególne kanały, komentować filmy, wchodzić w interakcję z firmami. Tworzy to więc zaangażowaną, aktywną społeczność.

Po trzecie - na publikowanych filmach można zarabiać. YouTube daje autorom możliwość dołączenia do programu partnerskiego, w którym zarabiać można m.in. na reklamach, poprzez dobrowolne wpłaty widzów, a nawet sprzedawanie produktów.

1
★★★★★
★★★★★
Ocena: 4.7
2
★★★★★
★★★★★
Ocena: 4.6
3
★★★★★
★★★★★
Ocena: 4.8

Nic więc dziwnego, że YouTube jest ważną platformą dla firm z branży bukmacherskiej. Sprawdziliśmy, którzy polscy bukmacherzy mają swoje kanały na YT, ilu mają subskrybentów i jakie treści publikują.

Kanał STS na YouTube

Własnym kanałem w serwisie YouTube może pochwalić się największa polska firma bukmacherska - STS. Kanał - pod nazwą STS TV - ma ponad blisko 2,3 tys. subskrybentów. Znajdujące się na nim filmy zanotowały natomiast 21 mln wyświetleń.

Jakie konkretnie filmy prezentowane są w STS TV? To przede wszystkim spoty reklamowe, które bukmacher emituje zarówno w tradycyjnej telewizji, jak i swoich innych mediach społecznościowych, takich jak Facebook oraz Twitter. Oprócz tego znaleźć tam można krótkie i dłuższe filmiki kręcone przy okazji meczów drużyn, które sponsoruje STS.

STS na YouTube

Reporterzy STS TV pojawili się m.in. na meczu drużyny Łomża VIVE Kielce, Lecha Poznań, Jagiellonii Białystok, rozmawiali z kibicami przed spotkaniem reprezentacji Polski z Litwą. W kanale STS-u obejrzeć można również transmisje z prowadzonych przez firmę konferencji prasowych, kulisy meczowe, poradniki dotyczące obstawiania i wiele innych filmów dla fanów sportu.

Warto przy tym pamiętać, że STS jest również aktywny na polu bonusów i promocji dla typerów. Każdy gracz, który założy konto do betowania w STS, otrzyma bonus na start STS w kwocie nawet - a całą tę kwotę można przeznaczyć na typowanie dowolnych zakładów sportowych.

Kanał Fortuna na YouTube

Ponad 56 tys. subskrybentów, blisko 600 opublikowanych filmów, ponad 9 mln wyświetleń - tak pod koniec kwietnia 2022 r. prezentowały się statystyki dotyczące kanału youtube'owego firmy bukmacherskiej Fortuna. Trzeba przyznać, że profesjonalizm i pomysłowość, z jakim jest on prowadzony, robi wrażenie.

Przede wszystkim bukmacher postawił na współpracę ze swoimi ambasadorami. Główną twarzą kanału jest Tomasz Ćwiąkała - popularny dziennikarz i komentator sportowy, specjalizujący się w piłce nożnej, współpracujący m.in. z redakcją Canal+ Sport.

Fortuna na YouTube

Oprócz tego, w filmach Fortuny na YT pojawiają się znany doskonale m.in. fanom MMA Juras, czyli Łukasz Jurkowski, zawodnik MMA i taekwondo, komentator sportowy, jakiś czas temu w ramach cyklu "Studio Fortuna" przeprowadzano wywiady z zawodnikami Legii Warszawa (m.in. Michałem Pazdanem oraz Arturem Jędrzejczykiem), obejrzeć tam można odbywające się na żywo quizy z udziałem znanych gości, zapowiedzi meczów, podsumowania, kulisy, reportaże i mnóstwo innego ciekawego kontentu sportowego.

Konto Superbet na YT

O wiele skromniej prezentuje się kanał SuperbetPL - ma ponad 12 tys. subskrybentów oraz około 177 przesłanych filmów, które zanotowały 4,5 mln odsłon. I tak na kanale SuperbetPL można np. oglądać cykl filmów "Super fury Kornackiego", w których znany dziennikarz motoryzacyjny Adam Kornacki testuje najnowocześniejsze i najszybsze samochody świata.

Konto Superbet na YT

"Bez Masek" to cykl wywiadów o bieżących wydarzeniach ze świata sportu prowadzony przez Jolantę Zasępę oraz Michała Bugno. Swojego vloga na kanale Superbet prowadzi również Qesek, czyli Kacper Misztal - influencer, fanatyk futbolu, prowadzący własny kanał sportowy na YT. Oprócz tego Superbet publikuje na YT spoty promocyjne, wywiady, filmy z trybun oraz krótkie reportaże.

Betcris z kanałem na YT

Ze swoim kanałem na YouTube wystartowała także legalna firma bukmacherska Betcris Polska. Po kilku tygodniach od startu kanał miał zaledwie dwóch subskrybentów i 7 opublikowanych filmów, więc trudno powiedzieć, w jakim kierunku się rozwinie.

Betcris kanał na YT

Opublikowane już filmy mają typowy charakter reklamowy - prezentują markę Betcris, jej ofertę oraz dostępne dla graczy bonusy. Firma opublikowała również filmy dotyczące podpisania umowy sponsorskiej z zespołem Asseco Resovii oraz zdobycia nagrody za "Bukmacherski debiut roku" podczas Gali Nagród Bukmacherskich.

Kanał Betfan na YouTube

Prężnie działającym kanałem na YouTube może pochwalić się firma bukmacherska Betfan. Posiada blisko 2,2 tys. subskrybentów i opublikowała 143 filmy, które zanotowały łącznie 263 tys. wyświetleń. Bardzo dużo uwagi na kanale poświęca się Mariuszowi Pudzianowskiemu, czyli głównemu ambasadorowi Betfan, który regularnie pojawia się w filmach o charakterze reklamowym.

Kanał Betfan na YouTube

Oprócz tego, obejrzeć tam można m.in. cykl "Pogadajmy o typach", w którym prowadząca Maja Strzelczyk rozmawia z gośćmi o typach na zbliżające się najważniejsze i najbardziej atrakcyjne mecze, program "Oblicza futbolu" oraz serię "Watch Trolls", w której związani z Betfan influencerzy, w tym Wąs, Koks, Koza Sport i Mietczynski, oglądają na żywo i komentują wydarzenia sportowe.

InfoSport - kanał forBET na YT

10,7 tys. subskrybentów, 390 filmów, ponad 4,1 mln wyświetleń - tak prezentuje się kanał InfoSport, prowadzony na YouTube przez firmę bukmacherską forBET. Kanał jest tak naprawdę częścią video portalu internetowego o tej samej nazwie, w którym codziennie pojawiają się newsy ze świata sportu.

Kanał forBET na YT

I tak kanał opiera się przede wszystkim na videonewsach dotyczących aktualnych wydarzeń sportowych - otwarcia stadionu ŁKS-u, walk bokserskich, gal MMA, rozegranych meczów, podpisanych przez zawodników kontraktów itp. forBET przygotowuje też jednak programy cykliczne - jednym z nich jest "Przepis na sukces", w którym ambasador firmy Bartek Ignacik co tydzień przedstawia wyjątkowe kursy TurboCombo na ekstraklasę.

TOTALbet na YouTube

Kanał na YouTube pod nazwą "Stawiamy na sport" ma co prawda firma bukmacherska TOTALbet, ale nie prowadzi go w sposób regularny. Został on założony w 2018 roku, ma blisko 5 tys. subskrybentów, ale w tym czasie pojawiło się na nim zaledwie... 9 filmów, z czego większość to typowe reklamy.

TOTALbet na YT

Zaraz na początku bukmacher próbował ruszyć z cyklem TOTALgame (były to animowane filmiki, w których można było zobaczyć najciekawsze sportowe momenty ostatnich dni i poznać kursy na wybrane wydarzenia), ale skończył się on raptem na trzech odcinkach.

Betclic rekordowy na YouTube

Liczbą aż 65 tys. subskrybentów może pochwalić się kanał Betclic na YouTube. Opublikowanych tam zostało 290 filmów, które zgromadziły ponad 28 mln odsłon. Kanał jest prowadzony od kwietnia 2019 r. Jego tematyka obrana się głównie wokół piłki nożnej, Fame MMA oraz rozrywki. Współtworzą go dziennikarz sportowy Michał Pol oraz influencerzy: Zwykły Kibic i Footroll.

Betclic na YouTube

Większość treści opublikowanych na kanale Betclic na YT posegregowana jest w tematyczne playlisty. Znaleźć tam więc można m.in. serię filmów z udziałem Michała Pola, newsy dotyczące kolejnych gal MMA, listę video dotyczących Euro 2022 oraz playlistę "Live - to nie jest zwykły mecz", w której związane z bukmacherem osoby oglądają na żywo i komentują określone spotkania.

Noblebet na YouTube

Choć kanał firmy bukmacherskiej Noblebet na YouTube powstał w lipcu 2019 r., to jednak do tej pory znalazło się na nim tylko pięć filmów, które zgromadziły nieco ponad 13 tys. wyświetleń. Jeden z filmów to spot reklamowy, pozostałe związane są Widzewem Łódź, którego Noblebet jest sponsorem.

Noblebet na YouTube

Jest to informacja o nawiązaniu współpracy oraz trzy rozmowy: z właścicielem klubu Tomaszem Stamirowskim, prezesem Mateuszem Dróżdżem oraz trenerem Januszem Niedźwiedziem.

PZBuk i jego konto na YouTube

Ostatni film na kanale firmy bukmacherskiej YouTube pojawił się w 2019 roku - widać więc, że nie jest to dla firmy kluczowe narzędzie komunikacyjne i marketingowe.

Konto PZBuk na YouTube

Pomysł na prowadzenie kanału był ciekawy - opublikowano w nim kilka relacji z wydarzeń (głównie koszykarskich), których PZBuk był sponsorem, kilka odcinków powstającego we współpracy ze stacją Eleven "Flesza sportowego" oraz kilka filmów tutorialowych i reklamowych, po czym działalność kanału stanęła w martwym punkcie.

Inni legalni bukmacherzy na YouTube

Kwestia kanałów innych legalnych bukmacherów na YouTube prezentuje się... różnie. Od kilku miesięcy nowy film nie ukazał się na kanale Totolotka (3,2 tys. subskrybentów, 169 filmów, 931 tys. odsłon). Wcześniej regularnie swoje vlogi publikował tam Michał Mączka, znany jako #Futboholik.

Ponad 24 tys. subskrybentów i 472 filmy ma na kanale na YouTube firma bukmacherska LVBET. Oprócz bieżących analiz, można tam znaleźć m.in. playlistę #bezpodpórki - cykl wywiadów ze sportowcami, filmy relacjonujące "Futbol Trip", czyli wycieczki Wąsa i Koksa po polskich stadionach, videopodcasty "Pasjonat" oraz serię "Typ Maczo", czyli filmy, w których Radosław Rzeźnikiewicz - autor kanału Kartofliska.pl - prezentuje swoje typy na nadchodzące mecze.

Konto LV BET na YouTube

Są też firmy bukmacherskie - np. Betway, Funbets oraz Elitebet - które w ogólne nie mają kanałów na YT. Są to jednak marki dopiero przygotowujące swoją ofertę na polski rynek, więc można przypuszczać, że gdy z nią ruszą, zadbają także o komunikację poprzez YouTube'a.

FAQ

1️⃣ Czy legalny bukmacher internetowy musi mieć swój kanał na YouTube?

Nie, nie jest to dla bukmacherów obowiązkowe. Zgodnie ze znowelizowaną ustawą hazardową, bukmacherzy posiadający licencję MF na organizowanie zakładów wzajemnych on-line muszą prowadzić po polsku tylko stronę internetową. Kanału na YouTube ten zapis nie dotyczy.

2️⃣ Który bukmacher jest najpopularniejszy na YouTube?

Najwięcej subskrybentów - bo aż 65 tys. - posiada kanał Betclic na YouTube. Opublikowanych tam zostało 290 filmów, które zgromadziły ponad 28 mln odsłon. To najlepszy wynik jeśli chodzi o polskich legalnych bukmacherów.

3️⃣ Czy kanały bukmacherów na YT są przeznaczone dla każdego?

Nie. Tak jak w przypadku stron legalnych bukmacherów, ich kont na Facebooku czy Twitterze, również filmy video publikowane na YouTube są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Komentarze (0)
Skomentuj artykuł pt. Internetowi bukmacherzy na YouTube
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i mają zastosowanie polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi Google.

Inni czytali również

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Kontynuując przeglądanie witryny wyrażasz zgodę na postanowienia naszej polityki prywatności dotyczącej plików cookies.